Csokis mogyoróvajas energiagolyók

21071.JPG

Természetes fehérjével dúsított energiagolyókat hoztam mára Nektek. Nagyon gyors és egyszerű recept, csak egészséges cukrokat tartalmaz, vegán, gluténmentes, magas rosttartalommal. A receptet már jóval korábban elkészítettem, de őszinte leszek, a mércékkel mindig nagy bajban vagyok. A miből mennyit méricskélése nem egészen én vagyok, szeretek mindent csak úgy intuitíve összekutyulni, lesz, ami lesz alapon. Ez viszont utólag, főként ha pár héttel később írom csak le a receptet, mindig nagy fejtörést okoz. Ideje megtanulnom, hogy folyamatában, de legalábbis a receptek elkészülte után rögvest papírra vessem az összetevők és arányok listáját. Nos ez esetben nem tettem meg, s míg biztos nem voltam az arányokban, nem akartam megosztani a receptet veletek. Szerencsére a golyeszokat újragyártottam, mert fogalmam sem volt már róla korábban miből mennyit adagoltam. Most, hogy végre biztos vagyok benne, örömmel osztom meg veletek is. Tuti vasárnapi recept, azonnal be is dobálhatók egy műanyag dobozba, és mehettek is kirándulni, mert lesz ami feltöltse a hosszú séta alatt kimerült energiaraktárakat. Ha mégsem így tennétek, akkor fogyasztásig mehetnek a hűtőbe, egy-két napig tökéletesen elállnak. A harmadik napot követően azonban elkezd kiszáradni, úgyhogy javaslom csak annyit készítsetek, amennyi tényleg el is fogy. 

 21101-2.JPG

Hozzávalók:

  • 1 bögre Medjool (király) datolya, kb. 8 nagyobb szem
  • 1/2 bögre mandula
  • 1/2 bögre gluténmentes, nagyszemű zabpehely
  • 1/4 bögre őrölt lenmag
  • 1/3 bögre mogyoróvaj
  • 2 evőkanál chia mag
  • 1/4 bögre étcsokoládé pasztilla, vagy aprított csokoládé
  • 1-2 evőkanál víz

 

Elkészítés:

  1. A datolyát, mandulát, zabot egy erős aprítóba öntjük, és finomra őröljük.
  2. Hozzáöntjük a lenmagot, mogyoróvajat, chiát és addig keverjük, míg jól dolgozható masszát nem kapunk.
  3. Ha a tészta túl száraz lenne, adjunk hozzá 1-2 evőkanál vizet.
  4. Ha ragacsos, és könnyen összeáll, jöhet bele a csokoládé - néhány pulzálással keverjük el a masszában.
  5. A masszából diónyi golyókat formázunk, és fogyasztásig hűtőben tároljuk (így tartja meg ugyanis legjobban a fomáját).
  6. Ha kedvetek és időtök engedi beleforgathatjátok a golyókat olvasztott csokoládéba, és megszórhatjátok aprított mandulával a tetejüket. Így elegáns kis bonbonokká válnak, amit akár vendégségbe is szívesen vihettek ajándékba.

  Remélem, hogy tetszett a recept! Ha igen nyomj egy like-ot a Facebookon,  vagy Instagramon Choco&Tahini oldalàn

20901_2.jpg