Tahini reishi latte

0b964783-6ce2-497f-aa14-5e9e1cc558fa.jpeg

Az utóbbi időben elkezdtem picit feltunningolni a szervezetem, nem csak a hideg hónapokra készülvén, hanem, mert látszólagosan is le vagyok picit robbanva. Érzem a bőrömön, és a hajam állapotán, na meg a vitalitásomon. Sok esetben elegendő, ha csak a vitamin raktárakat töltjük újra, de van, amikor egyéb kiegészítő módszerekkel is támogatható a folyamat.

Rengeteg fórumon olvastam már korábban a reishi és ashwagandha pozitív élettani hatásairól, de kipróbálni, csak pár hete kezdtem ezeket. Az ashwagandhát kapszula formában szedem - mert Gabi barátnőm figyelmeztetett, hogy szerinte borzalmas íze van -, a reishit pedig por formában. Az ashwagandhából eleddig reggelente és este vettem be egyet-egyet, de napközben olyan szinten leszedál, hogy sokszor már délután egy óra tájt alig bírom nyitvatartani a szemem, úgyhogy csökkentettem az adagot, és csak lefekvés előtt pár órával veszek be egy kapszulát. Nem vagyok jó alvó, nagyon hamar felébredek a legkisebb oda nem illő neszre is, rengeteget álmodok, legtöbbször hülyeségeket, de amióta ezzel az adaptogén gyógynövénnyel kísérletezem, úgy alszom, mint a bunda. Sokkal kiegyensúlyozottabbnak érzem magam, és pihentebbnek, egyszóval - bár féltem tőle - nálam tényleg bevált. Sokunkban, akik korábban még nem találkoztak a fogalommal felmerülhet, mit jelent, hogy adaptogén. Az adaptogén hatás lényege a pszichés vagy fizikai stresszel szembeni ellenállóképesség nem-specifikus fokozása. Az adaptogének különféle természetes anyagok, amelyek részben a mellékvesére gyakorolt hatásuk révén, módosítják a test reakcióit a különféle stresszhatásokkal szemben, növelik a stresszel szembeni ellenállást. Az adaptogén növényeknek kiegyensúlyozó hatása van a szervezet életfunkcióira, hatnak egyes belső elválasztású mirigyek, valamint az immunrendszer működésére. Stimuláló és egyes szervek működését mérséklő hatással egyaránt rendelkezhetnek. Az adaptogén növények akkor és úgy hatnak, ahogyan az adott pillanatban szükségünk van rájuk. A kulcsszó az adaptáció, azaz a tökéletes alkalmazkodás. Bár alapvetően biztonságosan alkalmazhatóak, több fórumon olvasható, hogy a hormonrendszeri hatások miatt érdemes lehet kezelőorvossal is egyeztetni szedésüket, alkalmazás előtt, ha valakinek specifikus problémája van.

A reishi ízéért sem ugrálok különösebbképpen, kicsit fás, földes ízvilágot képvisel, de kásába keverve, vagy egy melengető lattéba csempészve szinte észre sem vehető. Az ősi kínai medicina szerint a reishi (pecsétviaszgomba, ganoderma lucidum) is egy ilyen adaptogén gyógynövény, mely képes egyszerre támogatni a szervezet védekezőképességét és idegrendszerét.

Ebben a receptben egy teáskanálnyi reishi port használtam, és lattéba kevertem egy reggel. Ha nem isztok kávét, aminek a fogyasztásáról én még csak leszokni próbálok, akkor nyugodtan használhattok bármilyen kávéhelyettesítőt, cikóriát, vagy simán csak kakaót. Megnyugtató melegség a hideg hónapokra. Mindössze 7 hozzávaló, kb 5 perc és egy blender kell hozzá.

 

Hozzávalók:

  • 2 bögre hot brewed kávé (melegen készített filter kávé)
  • 1/4 bögre forró kesutej
  • 1-2 evőkanàl kesuvaj
  • 1 evőkanàl tahini
  • 1/4 teáskanál őrölt cardamom
  • csipetnyi fahéj, ízlés szerint
  • 1-2 teáskanál juharszirup, ízlés szerint
  • 1 teáskanál reishi por

 

Elkészítés:

Mérjük a hozzávalókat egy mixerbe, és alaposan vegyítsük el. Öntsük egy bögrébe, és szépen komótosan kortyoljuk el még melegen.

Napi isnpiráció és további receptek:  Facebookon,  vagy Instagramon .

2ea53587-d0ee-4200-94df-e07dad9acb78.jpeg