Leveles tésztás karácsonyi rózsatekercsek

1d6444a6-91c2-464f-9a56-e03f4ce462d2.jpeg

Nincs ennél pofon egyszerűbb recept, ráadásul nagyon mutatós is, nem csak a karácsonyi, de bármely ünnepi asztalon. Nem is értem, miért vártam eddig vele, hogy kipróbáljam. Már hónapokkal ezelőtt lementettem a videót, de csak az elmúlt hetekben szedtem elő. Bolti leveles tésztából tényleg percek alatt a sütőbe tolható, és akár reggelire frissen, akár a délutáni vendégseregnek elkápráztató. A legjobb benne, hogy annyiképpen variálható amennyiféle elképzelésünk csak akad. Tölthetjük kakakóval, csokikrémmel, lekvárral, mézes dióval, vaníliakrémmel, bármivel, ami az alma mellé passzol. Aztán csak tekercselünk, és már sorakoznak is a sütőpapíron. 180 fokra előmelegített sütőben 20 perc alatt el is készül.

Hozzávalók:

  • 2 csomag gluténmentes leveles tészta
  • 200 g cukormentes lekvár (nálam most szamóca)
  • 2 nagyob alma
  • 3 evőkanál olvasztott vaj
  • 2 evőkanál friss citromlé

 

Elkészítés:

  Az almát szeleteljük fel nagyon vékonyan. Forraljunk vízet, tegyük bele a szeleteket pár percre puhulni, majd öntsük nyakon a citromlével.

Tegyük konyhai papírtörlőre, kicsit szárítgassuk meg őket, majd egy tálban keverjük el az olvasztott vajjal a szeleteket.

➵ Óvatosan, mert ilyenkor már könnyen törnek.

  A tésztát tekerjük ki, és vágjuk egyforma méretű hasábokra.

  Kenjük meg tetszőleges lekvárral, én cukormentes szamóca dzsemet használtam.

eaa6fc48-b452-427e-be07-cd47227abb68.jpeg

  A tészta felső 1/3 án helyezgessük el az alma szeleteket, hogy kissé kilógjanak.

  Hajtsuk rá a tészta alsó részét, majd tekerjük fel.

764af8f5-03f6-4975-955f-d952608e9e0d.jpeg

  12 db-os muffinsütő formát vajazzunk és lisztezzünk ki, és állítsuk bele a tekercselt rózsákat.

998eb3da-f46a-4e08-8b9b-8e57118178fe.jpeg

fa33dc13-c837-40e2-8089-abf845d69797.jpeg

180 fok, alsó-felső sütés, 20 perc és el is készültünk vele.

Ha nehézségbe ütköznétek, segítségképpen nézzétek meg a fenti bevezetőben linkelt videót. A recepten cseppet módosítottam, mondhatni egyszerűsítettem, de a műveletsort onnan jobban látjátok.

Remélem, hogy tetszett a recept! Mondd el a véleményedet alul kommentben vagy oszd meg Facebookon,  vagy Instagramon Choco&Tahini oldalán!