Kesutejes jegeskávé

cbdbfae0-22e2-4aa7-bef7-9ecf3f915aec.jpeg

A héten szabadságon vagyok, mégis úgy érzem szinte semmire nincs időm. Előfordul Veletek is, hogy a nagy elmaradásokat ilyenkor próbáljátok behozni? Hát én épp így vagyok vele. Annyi mindenre kellene figyelmet fordítani, és olyan sok dolgot vállaltam be egyszerre, hogy szinte levegő után kapkodva várom, hogy a listáim végére érjek. Tegnap délután azért elpattant a húr, s megálljt parancsoltam magamnak, mondván legalább egy lazulósabb délutánom legyen. Szóval fogtam magam, kikerestem a Kindle-n a kedvenc könyvemet, készítettem egy kesus jegeskávét és hanyatt vágtam magam az ágyon, hogy belemerüljek az édes kis semmittevés életérzésébe. Kesutejet rendszeres készítek, szeretem, mert lágy és krémes, ugyan zsírtartalma is magasabb, mint a kókusz- vagy zabtejnek. Mégis meglátásom szerint ezzel a legfinomabb a jeges forró csoki, és a kávé. A kávéról eleddig nagy erőkkel igyekeztem leszoktatni magam, mert állítólag emeli a stresszhormonok szintjét, s az amúgy sem lagymatag életemben nincs sok szükség plusz értékekre, de mostanában újra visszaszoktam, és meg kell hagyni imádom a reggeli rituálét. A hűvösebb hónapokban, mikor vissztér a tea szezon, majd újból megpróbálom elhagyni, de addig is előszeretettel fogyasztom. Ez a recept nagyon egyszerű, szimplán eszpresszót kell főznötök hozzá. 

Hozzávalók:

Kesutej:

  • 1 bögre sótlan kesu, pirított
  • 4 bögre tisztított / vagy forrás víz  
  • 1 evőkanàl vanília kivonat
  • 2 evőkanàl juharszirup (opcionális)
  • csipetnyi só 
  • csipetnyi fahéj (opcionális)

Jegeskávé:

  • 14 g szemes eszpresszó bab, őrölt
  • 70 ml víz
  • 500 ml kesutej
  • jégkocka
  • 4 csepp vanília kivonat

80be28b9-1f35-4a54-9718-92590cbde802.jpeg

Elkészítés:

  1. A kesut egy közepes méretű serpenyőben megpirítjuk közepes lángon, 4/5 perc alatt. Vigyázunk, hogy ne égessük meg, mert akkor keserű lesz a tej.
  2. A hozzávalókat egy jó erős teljesítményű aprìtò- / konyhai robotgép tàljàba, mérjük és pulzálva addig mixeljük, míg teljesen el nem vegyül.
  3. Egy sűrű szövésű, de jól áteresztőképességű textilen (pl. pelenka) átszűrjük, és zárható üvegbe töltjük.
  4. Hűtőben egy hétig is elàll, de a legfinomabb aznap vagy másnap fogyasztva.
  5. Az eszpresszót lefőzzük. (Aeropress a célszerűbb, de hagyományos verzióban is tökéletes)
  6. Két kávés poharat megtötünk csurig jégkockákkal, erre öntjük az eszpresszót, majd a kesutejet és a vaníliát. Ha szükséges édesíthetjük, de mivel a fenti recept szerinti kesutej eleve édes, így én nem javaslom, csak akkor ha féktelen cukorhiányban szenvedtek, ebben az esetben kókuszvirág cukrot javaslok a célra.

Remélem, hogy tetszett a recept! Ha igen nyomj egy like-ot a Facebookon,  vagy Instagramon Choco&Tahini oldalàn

91805922-6ee3-4152-afa9-adbf4f10f345.jpeg

15ba4ede-a37b-4fd9-8b80-ab1a495dd670.jpeg

9ae6628e-f05c-4a23-b61b-d6c96282ea24.jpeg

ca11a110-1bc7-4ac6-82d3-d78612444418.jpeg