Fűszeres, házi csokoládépuding kókusszal

choco_pudding1-5.JPG

Ki ne örülne egy kis házi csokoládépudingnak egy fárasztó munkanap levezetéseként? Vagy a vasárnapi családi ebéd zárásként? Esetleg a karácsonyi mesedélután közben kanalazva? Kicsik, nagyok nagy kedvence egyaránt. Én sokáig egyáltalán nem szerettem a csokoládés dolgokat, sem pudingban, sem fagylaltban nem igazán tudtam értékelni, egészen pár évvel ezelőttig. A bolti változatok meg sem közelítik a házilag készült krémes kis édességbombákat, s ha minőségi alapanyagokkal dolgozunk, akkor még a kalóriatartalma sem olyan aggasztó. Ez a recept egy  vegán, tejmentes változat, szerintem még a karácsonyi asztalon is jól mutat. 

Idén törekszem egyszerű, gyorsan elkészíthető receptekkel készülni a karácsonyra. Rettentően igénybevett ez az év, mentálisan és fizikálisan is, nagyon vágyom már a pihenésre. Éppen ezért, nem szeretném minden időmet a konyhában tölteni. Az, hogy valami gyorsan készül, egyszerű alapanyagokból egyáltalán nem jelenti, hogy nem lehet ízlésesen elkészíteni és tálalni. Csak pár receptet választottam, amiket megmutatok majd Nektek is. Lesz benne matcha teás forrócsoki, mandulalisztes karácsonyi keksz, és természetesen a mézeskalács sem maradhat ki. Készülök egy klassz kuglóffal, és még néhány aprósággal. Nézzetek vissza a blogra még párszor, hátha valami majd megtetszik.

choco_pudding1-13.JPG

Hozzávalók:

  • 200 ml kókusztej
  • 200 ml kókuszkrém
  • 1 db narancs héja
  • 1 rúd fahéj
  • 1 csipet szerecsen
  • 4 szelet gyömbér
  • 1 csipet só
  • 200 g 70% kakaótartalmú étcsokoládé (én a DM étcsokoládéját szeretem)

choco_pudding1-9.JPG

Elkészítés:

  1. Elkeverjük a kókusztejet a krémmel, és forráspontig melegítjük. Levesszük a tűről, belereszeljük a narancs héját, fahéjat, szerecsent, felkarikázott gyömbért, és 30 pecig állni hagyjuk, hogy a keveréket jól átjárják az ízek. Ezután átszűrjük.
  2. A csokoládét gőz felett felolvasztjuk, és hozzákeverjük a fűszeres tejes-tejszínes keveréket. Alaposan elvegyítjük.
  3. Kisebb poharakba töltjük, majd hűtőbe téve, legalább 3-4 órát, de az sem baj, ha egész éjjel hűtjük.
  4. Tálaláskor egyszerűen pirított kókusz chipsszel szórjuk.

Napi isnpiráció és további receptek:  Facebookon,  vagy Instagramon.

choco_pudding1-12.JPG

choco_pudding1-8.JPG