Porrá őrölt zöld tealevelek, matcha készítés otthon

bb152f18-67f0-4e10-8c9d-14517a7b8219.jpeg

A matcha manapság egyre szélesebb körben terjed, ám szakszerű elkészítése kapcsán sokszor hiányos ismeretekkel rendelkezünk. Így voltam ezzel én is. Bár korábban fogyasztottam már matchát, latte formában, a habosításhoz a megfelelő eszközök híján egy Ikeás tejhabosítót használtam, arról pedig, hogy a matcha port célszerű elkészítéskor átszitálni, halvány fogalmam sem volt. A Zhao Zhou teaműhely oldalán olvastam először a kihagyhatatlannak tűnő, értékes lépésekről, melyek betartása során a matchából valóban a maximumot tudjuk kihozni, mind ízvilágban, mind állagát tekintve.

matcha1-6.JPG

A matchát célszerű hozzávetőlegesen 85 ℃ vízzel keverni, s ha nincs olyan forralótok, ami mutatja az aktuális hőfokot, ne aggódjatok, ha elolvassátok mit jelentenek a halszemek a vízforralóban, akkor lehet egy pillanatnyi megvilágosodás érzésetek. Évek óta filóztam vajon honnan is lehet megállapítani speciális eszközök híján a forrásban lévő vízhőfokot, s voilá, mindössze erre a cikkre volt szükségem. A matcha elkészítéséről  lépésről lépésre leírást is találtok az oldalon, így már tényleg játszi egyszerűséggel el tudjátok készíteni ezt a szuper egészséges vibrálóan zöld reggeli finomságot: https://zhaozhoutea.com/hu/a-matcha-elkeszitese/.

Tudtátok, hogy a matcha az egyetlen olyan tea, melynek fogyasztásakor a teljes levelet megisszuk? Ennek köszönhetően a szokásosnál is több zöldet viszünk be a szervezetünkbe.

Néhány érdekesség a matcháról:

  • 70-szer annyi antioxidáns van benne, mint a narancsban.
  • 9-szer több béta-karotin, mint a spenótban.
  • Megnöveli az energiaszintet.
  • Fokozza a mentális éberséget.
  • Növeli a nyugodtságot és csökkenti a stresszt.

 Mivel a matcha leveleit porítják, ahelyett, hogy vízben áztatnák, gyakran használják ételek összetevőiként is. A por így szinte bármiben felhasználható a süteményektől, a turmixokon át a levesekig. Hozok pár receptet is decemberben, én most többek között matchával készülő desszertekkel is készülök a karácsonyra.

matcha1-11.JPG

 matcha1-8.JPG