Fűszeres körtés almaleves karamellizált almakockákkal

ko_rte_s-alma_s_leves1-3.JPG

Volt egy pár "muszáj most már felhasználni" körte a hűtőben, és A. imádja a gyümölcslevest, így kézenfekvő megoldás volt, hogy ne egy süteményben, hanem a forró lében végezzék be. Textúrát tekintve a sütihez már egyébként is túl plöttyedtek voltak szegények. Ha hazalátogatunk mostanában mindig kapunk almát is, vagy az én szüleimtől, vagy A. anyukájától, vidékről, szóval nincs hiány. Ezekért az "adományokért" mindig nagyon hálás vagyok, mert sokkal finomabbak a bolti kivitelnél, piacra járni mostanában pedig szinte semmi időm. Tojást, mézet,  zöldségeket, burgonyát, hagymát és egyéb nyalánkságokat is rejteget álatlában a "hazajárós" szatyor. Végtelen boldogsággal tölt mindig el. Visszatérve, a leves nagyon egyszerű, és kb. 20 perc alatt elkészül, részemről azon nyomban, melegen szeretem a legjobban. Úgy is klassz, ha a levest hagyjuk ugyan kihűlni, de a krémes, karamelles almakockákat forrón szedjük rá. Legutóbb a munkahelyemen, az egészet úgy ahogy van hidegen lapátoltam be, mert nem volt időm a melegítgetéssel bajlódni, és az "ez így is nagyon finom" megállapítást tettem. Szinte lehetetlen mellényúlni, próbáljátok Ti is ki!

 ko_rte_s-alma_s_leves1-6.JPG

Hozzávalók:

  • 3 közepes körte
  • 4 közepes alma
  • 1 liter víz
  • 1 evőkanál fahéj
  • 1/2 teáskanál őrölt szegfűszeg
  • 1/2 teáskanál őrölt gyömbérpor
  • 1/2 kávéskanál őrölt szerecsen
  • 2 evőkanál juharszirup
  • 1 csomag mentes vaníliás pudingpor
  • 1 dl zabtejszín
  • 1-2 dl mandulatej

Karamellizált almához:

  • 4 evőkanál kókuszvirág cukor
  • 5-6 evőkanál zabtejszín
  • 2 közepes alma

Elkészítés:

  1. A körtéket és almákat alaposan megmossuk, majd meghámozzuk és kockákra vágjuk, eltávolítva a magházukat.
  2. Egy nagyobb lábasba tesszük, felöntjük 1 liter vízzel, és hozzáadjuk a fűszereket.
  3. Körülbelül 15-20 percig főzzük, míg a gyümölcsök megpuhulnak.
  4. Ha puhára főttek, két evőkanál juharsziruppal édesítjük, és hozzáadjuk a pudingport (amit a zacskó hátulján található előírásoknak megfelelően készítünk elő; jelen esetben én kevés hidegvízzel kevertem simára, és így adtam hozzá a meleg leveshez.)
  5. Nálam a víz majdnem fele elfőtt időközben, s a puding még inkább sűrített ugye rajta, ezért további 1 dl zabtejszín és 2 dl mandulatej hozzáadásával hígítottam.
  6. A karamellizált levesbetéthez kettő darab almát az 1. pontban leírtak szerint előkészítünk, annyi eltéréssel, hogy igyekszünk kissebb kockákat szelni belőlük. Egy serpenyőbe dobjuk, és 4 evőkanálnyi kókuszvirág cukorral és 5-6 evőkanálnyi zabtejszínnel 3-4 perc alatt alaposan összeforgatjuk. A tejszín és a cukor egy krémes karamell bevonatot képez majd a kockákon, és ezzel együtt édesíti majd meg a levesünket.

Napi isnpiráció és további receptek:  Facebookon,  vagy Instagramon .

almaleves_1-2-v2.jpg