Matcha latte Tőlem Nektek

img_0437.jpg

Matcha latte Tőlem Nektek. Vegán, és finomított cukor mentes. Egy ilyen hideg, havas téli napon tökéletes szürcsölgetnivalò. Mindössze 4 hozzávaló, kb. ugyanennyi perc és már el is készültünk vele. Bambusz habosìtòval illene megkeverni, de azom éppen nincs, úgyhogy maradt a jó öreg, kis Ikeàs tejhabosìtò. Tudjátok az az elemes fajta. Nem sznobulok a drága bambusz cuccokkal, bár ha nem karácsony után lennénk, még az is lehet beruhàznék rá. Bevallom nézegettem a napokban, de hát ha egyszer horror, ahhoz képest hányszor használnám. Abszolút luxus, nem feltétlenül az árát, de a használhatóságát tekintve mindenképpen. A 2019-es évet ilyen szempontból is másként tervezem. Szeretnék átállni egy minimalista életszemléletre, és ehhez igazítani a mindennapokat. Szeretném, ha ez a letisztultság a blogon is megjelenne, de ha lehetséges az életem minden oldalán. Vége a felesleges cuccok vásárlásának, és az elképesztő felhalmozásnak, amit eddig csináltam. Pedig! nem vagyok egy őrült költekező. Mindig figyelek rá, hogy félretegyek már a hónap elején. Akciós holmikat vásárolok főként, és soha életemben nem jutna eszembe ötvenezerért megvenni egy körömcipőt! (Azt főleg nem, mert az utóbbi pár évben már csak akkor viselem, ha muszáj.) Mégis rengeteg felesleges dolgot vásárolok. Itt állnak utána halomban a lakásban. Szóval ennek vége. Mint annak is, hogy totál széthajszoljam magam, és mindenkinek próbálok megfelelni úgy, hogy időközben már azt sem tudom én magam ki vagyok, mit szeretnék és hová tartok. A 2018. egy nagyon húzós év volt, de csak magamat okolhatom. Egyáltalán nem adtam esélyt sem magamnak a pihenésre,  és regenerálódásra. Csak az járt folyamatosan az eszemben éppen kivel találkozom, hány bejegyzést kell még elkészítenem, uramatyám mennyi munkám maradt estére, hú, de meditálnom is kellene, és jesszus még edzeni sem voltam, atyaég, a barátok? róluk ne is beszéljünk, mert azt sem tudtam kit hova, melyik programot éppen melyik napi időlyukba paszírozzam be. Az év végére teljesen szétestem, és nincsenek is gyerekeim. Kedves anyák, nem tudom hogy csináljátok, de minden tiszteletem a Tiétek. Szóval lassítani kell, és minimalizálni, ebben maradtam önmagammal. Ez az új évi cél, ha lehet ilyet mondani. Beteg vagyok, majdnem elmentem jógázni, mert hát ugye úgy gondoltam kell, de a nagy francokat! nem ettől az egy órától leszek jobb, több, vagy kevesebb. A fülfájásom, és az influenza visszamaradt tüneteinek azonban lehet jót tennék egy kis ágyban fekvős pihenéssel. Úgyhogy ezt cselekszem, és közben szép komótosan megírom ezt a bejegyzést, hátha kedvet kaptok egy zöld frissítő szürcsölgetéséhez valamelyik reggel a "slow motion" jegyében.


img_0431-2.jpg

Hozzávalók:

  • 1 és 1/2 teáskanál matcha por
  • 1 evőkanál juharszirup (több - kevesebb ízlés szerint)
  • 1-2 evőkanál forró víz
  • 2 bögre kesutej

 

Elkészítés:

  Na most vagy az van, hogy vagy egy közepes edényben készítjük el egyben az egészet, vagy bögrékbe adagolva, ez rajtatok múlik. Én inkább egyben szoktam, s utána ketté öntöm az adagot, így ha csak egy bögrényire vágytok akkor felezzétek a fentieket.

 A matcha port, az édesítővel és a forró vízzel alaposan elkeverjük. Én Ikeás tejhabosítóval végeztem a műveletet, de egy hagyományos kanalas verzióval is tökéletes. A lényeg, hogy ne maradjanak matcha göbök benne.

  A kesutejet felmelegítem, és a keverékhez adagolom. Alaposan összevegyítem, és bögrékbe töltöm.

Tipp:  Édesíthető mézzel, agavéval, steviával, rizssziruppal, kinek mi vált be jobban. Van amikor kókuszvirág cukorral készítem, hogy egy kis karamell aromát is csempésszek bele. Ha nagyon flancolni szeretnék, akkor pár evőkanál sűrű kókuszkrémmel teszem még krémesebbé. Ne féljetek kísérletezni, és megtalálni a Nektek megfelelő arányokat és ízvilágot!

Remélem, hogy tetszett a recept! Mondd el a véleményedet alul kommentben vagy oszd meg Facebookon,  vagy Instagramon Choco&Tahini oldalán 

img_0433.jpg